Een paar voorbeelden

Deze Geïntegreerde Werkperiode voor onze 1ste jaars ligt al heel vroeg in september. Dat is natuurlijk niet zomaar. Op die manier leren alle nieuwe leerlingen mekaar natuurlijk snel beter kennen maar ook met de leerkrachten is het natuurlijk op een meer ongedwongen manier kennismaken. Bovendien is er in de streek rond Massembre veel te verkennen en te leren!

Meer weten...

De Geïntegreerde Werkperiode voor een groot deel van onze 2de jaars brengt hen in de maand mei naar St-Malo, te Bretagne. De Mont-Saint-Michel, de piratenstad St-Malo met zijn brede omwalling, het pittoreske Dinan, de oesterkwekers te Cancalle, ... een goedgevuld programma in een prachtige streek.

De Geïntegreerde Werkperiode voor onze 2de jaars met de optie sport gaat dan weer door in Wenduine. Waar alles in het teken staat van de sportiviteit, een locatie bijzonder goed toegerust voor de watersport waar een groot deel van deze sport-GWP om draait. Oh ja, ... net zoals over de G.W.P. Massembre vermelden zowat alle leerlingen als groot pluspunt overigens een bijzonder smakelijke keuken! Niet onbelangrijk...

Oog voor cultuur - Elk schooljaar, gewoonlijk in maart, gaan al onze leerlingen, zowel eerste- als tweedejaars enigszins verspreid in het land op een daguitstap die helemaal in het teken staat van Cultuur. Allerhande (al dan niet interactieve) musea passeren de revue, maar bv. ook een bezoek aan het mooie stadscentrum van Brussel.

Een sportieve school - Op het moment dat onze eerstejaars op G.W.P. zijn, maken de tweedejaars van de gelegenheid gebruik om een hele dag in het teken van de sportiviteit te stellen en later op het jaar draaien we de rollen om. Het recreatiedomein De Blaarmeersen wordt op dat moment omgetoverd tot sportdomein. Heel uiteenlopende sportactiviteiten, van vlotten bouwen (en bevaren) tot paalwerpen. De leerlingen maken kennis met sporten waar ze vaak zelfs nog niet over hebben gehoord. Zoals een sportdag hoort te zijn...